Stručná reportáž z Austrian Freestyle Championship. V pátek cestou od rána bylo krásné
počasí. Po příjezdu do rakouských Alp nás přivítal jemný deštík a mlha. K večeru déšť
ustal a dokonce ustoupila mlha a vysvitlo slunce. Přátelské přivítání od místních modelářů
doplnil nádherný pohled do krajiny. Letiště je totiž na vrcholku. Krásně posekaná plocha,

ochranné sítě a stavba stánků v plném proudu. Na okolních kopcích všude přítomné pasoucí
se krávy. Jediné co mě překvapilo bylo pod kopcem elektrické vedení a sloup jakéhosi
operátora, po ujištění organizátora, že je to bez problému na všech frekvencích jsem pro
jistotu napřed zalétal s EPP Yakem a zalétl až k stožáru, bylo to bez problému. To co jsme
následně viděli druhý den, jak létají se stíhačkami po celém kraji bylo hned jasné,že zde
problém neexistuje.

Ještě večer jsem stihl s Katanou jeden seznamovací let s tímto nádherným prostředím
a se sloupem operátora.
Sobota. Od rána začali přijíždět modeláři se svými modely. Tento víkend je organizován
něco jako u nás MVVS Cup. Tedy soutěž doplněná o ukázky modelů všech kategorií
a podle počtu diváků po oba dva dny, myslím dost rozumné. První kolo soutěže začalo
po obědě, bohužel někteří přihlášení soutěžící nedorazili. Bohužel nedorazil Jirka Mikeska,
tak jsem znal jen Wolfganga Krahofera , který byl ve Znojmě na 5. místě.

Po prvním kole bylo zase volné létání. Moc se nám líbilo létání stíhaček, to tady mají
nějak dobře zvládnuté, nedělá jim problém ani travnatý povrch a průlety na max. rychlosti
nad plochou jsou fantastické. Během dne přijel Robert Sixt - jeden z 3D show pilotů vrtulníkářů.

Druhé sobotní kolo soutěže proběhlo odpoledne. Bohužel jeden soutěžící přišel o model,
kdy se nepodařilo vybrat v dálce vývrtku a zřítil se pod kopec. Do nedělního finále
 postupovalo 5 soutěžících. Po druhém kole se dále pokračovalo ve volném létání.
 Výsledková tabulka postupujících pilotů do neděle.

Když se setmělo, začalo něco co se jen tak nevidí. Noční SHOW. Přišlo ještě více lidí než
přes den. Začalo létat všechno možné, letadla se stuhami plnýma led diod. Různě osvícená
křídla a za skandování diváků "NÍŽE" křídla létala ve vývrtkách až pod horizont kopce.
Z letadel se střílela pyrotechnika. V naprosté tmě létalo doopravdy vše, převážně na spalovací
motory od 6,5 v křídlech až po 100 kubíkové benziny. Vrcholem byla velká osvícená stíhačka na
turbínový pohon, nechápu a lítal bez problému jak přes den. Asi největší úspěch u diváků měl
Robert Sixt se svým vrtulníkem, létal v noci několikrát na hudbu. Vrtulník měl na rotorových
listech promítané různé symboly a vystřeloval pyrotechniku, úžasné.  Na závěr nočního létání
 byl velký ohňostroj, nad kterým létal třímetrový speciál napěchovaný pyrotechnikou.
Jediné co šlo zachytit z letu vrtulníku v noci bylo toto.

Neděle. Vstáváme do krásného dne. Slunce už praží od rána. Můžeme říct, že za tento
víkend se vyměnily snad všechny druhy počasí, tedy kromě padání sněhu.
Začalo se létat první nedělní kolo. Opravdu se začíná přitvrzovat, všichni jdeme do extrému.
Wolfgang šel do toho tak tvrdě, že v půlce sestavy si škrtl směrovkou
o zem a vytrhl ji z pantu, musel předčasně přistát, ale naštěstí to do druhého kola stihli opravit
a vlastně nic neztratil, protože v neděli se bral ten nejlepší výsledek. Stále jsme všichni
ve hře. V posledním kole byla atmosféra pilotů napnutá, protože jsme neznali výsledky v průběhu
kol. Všichni jsme zalétli svoje maximum a doopravdy Wolfgang si zlepšil v druhém kole náladu,
protože jak zalétl svoji sestavu, no úžasné. Trošku jsem se až bál, protože jak se mu prohýbaly
křídla v extrémech, no je vidět, že to éro něco vydrží. Jsem velice rád, že jsem se zúčastnil
 takovéhle soutěže, byl to velice pěkný víkend. Konečné celkové
pořadí Austrian Freestyle Championship.

1. Jiří Jarolímek CZE

2. Wolfgang Krahofer AUT

3. Michael Allmer AUT

Na jednu stranu, když si porovnáme výsledky ze Znojma a z Rakouska, tak tomu nerozumím :)
Asi doopravdy záleží na rozhodčích. Zde se naše vystoupení líbilo jak divákům,
 tak rozhodčím a za to jsem velice rád. Já si tento víkend krásně užil a mám krásné vzpomínky.
Protože to vypadá, že tento rok už žádná akce nebude, ale ještě se setkáme
s týmem KaKoJaMa v Lánech, tak tímto bych velice poděkoval našim fanouškům, kteří nám
fandí a hlavně se jim líbí náš styl létání - velice děkuji za podporu. Těšíme se na další akce,
až se Vám zas s Katanou ukážeme v naší plné kráse :)

Video z akce cca 7min - ZDE

Nedělní sestavy.
Jarolímek Freestyle A - ZDE
Jarolímek Freestyle B - ZDE

Nalezená videa na internetu z AFC 2009.